Wednesday, July 8, 2009

Langkah Tercipta...

Semester 1 sesi 2009/2010 bakal menjelang tiba. Menyambut lebih 15000 pelajar taman ilmu dan budi ini untuk meneruskan lagi perjuangan dan sisa-sisa hidup yang bakal berakhir jua. keputusan peperiksaan semester lepas sudah pun keluar. ada yang menangis kegembiraan ada juga menangis kesedihan. aku??mungkin di pertengahan..huhu
hatiku berdebar menyambut semester baru ini. perjalanan masih jauh, cabaran berbaris menunggu. kelas, quiz, test, tutorial, assignment dan pelbagai lagi kerja dan tugas sebagai seorang pelajar. entahlah, mungkin bukan aku seorang yang berasa begini kerana perasaan malasku menyelubungi jiwaku..Argh, aku benci perkataan itu! aku benci perkataan M-A-L-A-S.tapi mengapa ia kian kali singgah kepada ku.perkataan yang bisa menjatuhkah seorang pemimpin unggul, perkataan yang bisa menggagalkan seorang pelajar cemerlang,perkataan, yang bisa menggalahkan pahlawan perang.
Duhai jiwa yang diselubungi kemalasan,
apakah yang harusku lakukan bagi mengubahnya??
Oh tuhanku, berikan aku kekuatan, berikan aku kerajinan untuk menjadi seorang yang berjaya di dunia dan akhirat..ameen..
kesibukan e-fest '09 terasa, badan ku keletihan begitu juga rakan-rakan seperjuangan. masalah demi maasalah menjelma menguji kesabaran diri seorang hamba.poster, handbill, banner, bunting, promosi merupakan bidang kuasaku.jutaaan terima kasih ku ucapkan buat sahabat-sahabat yang sudi membantu. tanpa kalian, kerja ku tidak mungkin dapat ku uruskan sendiri. hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian. semoga kejayaan program ini menjadi suatu hadiah sebagai tanda kemenangan dan kepuasan setelah penat siang malam bekerja.
semoga segala usaha dalam menjadi seorang pelajar yang cemerlang dan menjayakan program ini dikira sebagai salah satu ibadah disisiNya...ameen
Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.
Allah…Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.
Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.
Allah…Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.
Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.
Sekian...

5 ulasan:

Danial Izzat said...

ni result mesti mantap ni..huhu

Ahmad Usamah said...

hehe..tau2 je..xde la..cukup la sekadar dapat bernafas dibumi uia lg..huhu

keretasorong said...

" huhuhatiku berdebar menyambut semester baru ini. "

hihihi

^_^

yok, get ready 4 new sem...

Ahmad Usamah said...

erk..ade mslh ape2 ke dgn ayat tu??
huhu

hoho..okey \(^_^)/

nik solihah mujahidah nik mhd nor said...

pegila MALAS jauh2..syuhhhhh..syuhhh