Tuesday, June 9, 2009

Duhai Sahabat...

Duhai sahabat,

aku tertanya di benak hati ku,

mengapakah pertemuan ini tercipta,

sekiranya sudah pasti perpisahan akan berlaku.

mungkin jawapannya hanya Tuhan yang tahu.


Duhai Sahabat

aku bersyukur kerna sempat mengenalimu di alam fana ini,

walaupun pada awalnya aku tidak menyedari kehadiran mu,

walaupun aku tidak menghargai kewujudan mu disisi ku,

tapi kini aku sedar aku jelas,

bertapa mahalnya erti sebuah persahabatan.


Duhai Sahabat,

mampukah ku harungi hidup ini tanpamu disisi,

mampukah ku redahi onak dan duri ini sendiri,

mungkin ia lagi mudah andai dikau disisi,

mungkin ia lagi jelas andai dikau menemani.


Duhai Sahabat,

Ku tangisi perpisahan ini,

walaupun ia suatu yang biasa di dunia ini,

ku tidak mahu sendiri di jalan ini,

ku perlukan orang meminpin menujuNya,

ku takut,

ku khuatir,

aku tercicir.


Duhai Sahabat,

maafkan aku atas silap tutur cara ku,

ku pohon doa dan restu darimu agar dipermudah hidup ini bagi ku,

aku pasrah,

aku redha,

andai itu lah kehendakNya Yang Esa,

sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmah dariNya..insyaALLAH.


Dan di ketika itu kita
Membina subur nur harapan
Terbina indah mimpiku

Terpatri sebuah ikatan
Hadapi segala rintangan
Indahnya sinar bercahaya

Dan di saat berbicara
Akan tekad yang di jiwa
Berpisah mengejar cita
Yang diimpi sekian lama

Kan ku abadi saat gemilang
Suka duka manisnya kenangan
Bersemadi di ingatan
Mogakan kekal sepanjang zaman

Hanya kuharapkan ketenangan
Melayari hidup sendirian
Dalam mengejar impian
Moga tertakdir rahmat di tuhan

Ku kan tetap bersama menuju impian di cita
Kepuncak kegemilangan yang tiada tara
Saat waktu kitakan pasti bersua akhirnya
Kita kan tetap bersama dalam mengejar cita


Duhai Sahabat,

ingin ku nyatakan disini,

walaupun lautan luas membahagikan kita,

walau gunung yang memuncak mengasingkan kita,

sesungguhnya aku tetap disini,

aku tetap sahabatmu yang dulu,

mungkin banyak yang telah berubah,

tetapi selagi kau akui aku sahabatmu,

maka akulah sahabat mu.


Duhai Sahabat,

dimana pun anda berada,

apapun jua anda lakukan,

dulu,kini,

dan selamanya,

engkau lah sahabat ku.


p/s:dedikasi buat semua sahabat yang jauh merantau membawa diri menuju cita yg diimpibuat saudara Allahyarham Ammar Zulkifli yang meninggal dunia pada 11 Jun di mesir

2 ulasan:

zahidzuhri said...

innallaha ma'ana ya akhi... :)

Ahmad Usamah said...

indeed my bro.. :D