Tuesday, September 9, 2008

Bisnes oh bisnes..

BISNES???hm..ape yg anda fikir bila sebut bisnes ni?kali ni aku nk kongsikan sesuatu yg agak baru bg kita dlm dunia bisnes hari ini.iaitu MUSLIPRENEUR.pernah dengar??bagi yg cepat pick up takde masalah la kan.tp bg yg lampi(lambt pickup) tu...xpe aku akan terangkan...


Muslimpreneur atau name panjangnya muslim entrepreneur atau dalam bahasa malaysianya usahawan muslim. Ia merupakan satu istilah yg dibawa oleh KARISMA yg dari segi teorinya dimaksudkan disamping seseorang itu berniaga dia menyampaikan dakwah islamiah.Dlm bhs yg lbh mudah dialah pendakwah dia jugalah peniaga yg berjaya.amacam??best x??

Pada 30 ogos hingga 1 september yg lalu,aku tlh mengikuti satu prog yg bernama Inaugural Muslimpreneur Ledership Camp (IMPAC).Prog ini anjuran JK Dana KNL dan ditaja oleh JIM.Prog ini telah mengumpul hampir semua JK Dana dr setiap lokaliti bertujuan untuk memberi pendedahan tentang bisnes dan muslimpreneur.dan aku merupakan wakil JK Dana Uia gombak.
~forum jutawan~




















~penceramah2 yang banyak memberi tips dan pengajaran~

Antara aktiviti2 menarik prog 3hari 2 malam ini iailah ceramah2 dari ahli2 peniaga yg juga merupakan ahli angota JIM juga, yang menampilkan 3 org jutawan, dan 'business simulation' yang merupakan acara kemuncak prog ini.

~wajah2 ketika pembentangan projek kambing boer~



















~ke hulu ke hilir masa bussiness simulation~

"sabda nabi s.a.w: didorong atas kamu ialah perniagaan kerana dalamnya ialah sembilan persepuluah punca rezeki"

0 ulasan: