Friday, August 15, 2008

Tika ukhwah bertasbih...


Rehlah Gombak (ROMBAK)


tempat:
HUTAN LIPUR KANCHING


tarikh:
10hb OGOS 2008


masa:
8pg - 1ptg

Pasti anda tertanya2 pabila melihat gambar diatas itu kan?"kemana pulak dia ni pergi?" pasti itu yang tertanya2 di benak hati anda. untuk pengtahuan anda, kali ini aku ke Hutan Lipur Kanching.terletak di ceruk2 hutan daerah Rawang.Program ini dianjurkan oleh Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia(KARISMA) cawangan UIAM,Gombak.kelab apakah itu?bak kata abg bil (raja lawak), hampa fikir la sendiri...hahha


~~aksi basah usrah saladin~~

~~game bermodul: naga~~
permainan ini agak pelik bagiku.pertama kali aku mendengar nama permainan ini ku berkata "game pekebende lah yg abg dhany nk buat ni?nk kne kan org la tu..."itulah getus hati ku yang kehairanan.tetapi apabila diterangkan cara permainannya baru aku mengerti akan rasionalnya permainan ini.
bagi yang pertama kali mendengar permain bermodul ini biar aku terang kan.permainan ini agak serupa seperti permainan musang dan anak ayam.masih ingatkah permainan di kala anda masih kecil dahulu?perbezaannya permainan ini merupakan perlawanan antara naga2 yang mempertahankan ekornya dari diambil oleh naga yang lain.dan hanya kepala naga sahaja yang boleh merampas ekor itu dari orang yang akhir skali.
~~game bermodul:bina menara ~~
permainan bermodul ini pula menguji kesabaran,ketahanan dan kepercayaan kita terhadap sahabat kita.ia tentang mendirikan menara memanjat badan ahli kumpulan kita.kumpulan mana yang tertinggi dikira sebagai pemenang.

~~wajah ceria ikwah2~~

~~sila teka, senyuman apakah itu??~~

~~sempat pose sebelum pulang~~

program yang disertai oleh lebih kurang 20 orang pejuang2 islam ini sememangnya menyeronokkan.pasti anda dapat melihatnya pada gambar2 diatas.apapun, semoga ukhwah yang tersemat erat akan terus kukuh dibawah lembayung rahmat dan kasihNya....
..insyaAllah..


1 ulasan:

Azraai Ahmad said...

Tak tau la nak komen apa...