Saturday, March 27, 2010

Konsert Lifeline 4 Gaza


ketika aku menaip post ini aku baru sahaja beberapa jam pulang dari konsert ini. walaupun pelajar-pelajar uiam sedang bergelut dengan musim peperiksaan aku, marwan, muaz ruslan, hafiz dan lokman sempat meluangkan secalit masa yang ada ini untuk sama-sama mengingati semangat perjuangan sahabat-sahabat dan saudara-saudara di Gaza, Palestin. aku sendiri pada petang itu baru sahajamenduduki kertas pertama peperiksaanku untuk sem ini.Alhamdulillah.semuanya bisa di atur. apapun, konsert ini amat meriah sekali.bagi ku ia telah menaikkan semangat ku untuk terus berjuang dijalan dakwah ini.

sejauh pemantauan ku, konsert nasyid seperti ini tidak pernah lagi diadakan di malaysia. di mana penonton berlompat-lompat sambil menyanyikan lagu-lagu yang dipersembahkan. aku kurang pasti tetapi dalam anggaran ku lebih 500 orang penonton telah menghadiri konsert ini. dapat dilihat semangat pemuda-pemuda dan remaja-remaja yang hadir berkobar-kobar melaungkan takbir dan menyanyikan lagu-lagu jihad.

-Shautul Harokah (Soha)-
inilah ada beberapa gambar yang sempat aku ambil. ianya mungkin tidak berapa jelas kerana aku hanya mengunakan kamera 2 megapixel telefon bimbitku. dan ada juga video yang ku rakam.tetapi pixelnya pecah dan kabur. jadi aku tidak dapat aku kongsikannya disini.
tidak lupa juga pada malam itu muaz dan kumpulan nasyid Da'ie turut membuat persembahan yang cukup mantap. Da'ie telah memulakan persembahan malam itu dituruti oleh muaz dan shoutul harokah. dan sebelum majlis menutup tirai mereka membuat persembahan gabungan dengan menyanyi lagu "Islami ya quds". majlis ditutup dengan bacaan doa rabitoh dan qunut nazilah.
hasil daripada konsert ini, banyak pihak yang tertarik dengan persembahan Soha dan bercadang untuk memangil mereka untuk program-program akan datang. almaklumlah, mereka berjaya menaikan semangat para belia yang hadir pada malam itu. semoga, kehadiran mereka ke malaysia pada masa akan datang akan diadakan dengan lebih meriah lagi.insyaAllah..

0 ulasan: